poniedziałek, 3 czerwca 2013

Niemieckie rzeźbienie głowy.

Franz Xaver Messerschmidt (1736-1783) - niemiecki rzeźbiarz; 
znany z kolekcji charakterystycznych głów przedstawiających ludzkie grymasy


To ciekawe, że kolejny post, który w założeniu miał być próbą wyjaśnienia hasła "rzeźba głowy", zaczynam... od rzeźb głów niemieckiego rzeźbiarza, o którego istnieniu nie miałam pojęcia. 

Skąd się wzięło zdjęcie?

Wpisałam w google hasło "rzeźba głowy" i wyskoczyły... głowy, a właściwie same rzeźby głów. Wiele głów, multum głów. Same głowy. Te, jako jedne z nielicznych, wyrażały jakiekolwiek emocje. Nie znam się na sztuce. Sztukę jedynie smakuję i albo coś do mnie przemawia albo nie. Te głowy przemówiły od pierwszego spojrzenia (o ile można to tak ująć). 

Bo czym dla mnie jest rzeźbienie głowy?

Słowa, które kojarzą mi się z tym hasłem, to: praca, cisza, rozwój i emocje.

Praca niekoniecznie fizyczna, chociaż i taka zdarza się być bardziej owocna od nie jednej intelektualnej dyskusji. 

Cisza... bo w ciszy jest coś niesamowicie zagadkowego, mądrego i prawdziwego.

Rozwój, bo rzeźbienie, tworzenie nowej jakości było, jest i będzie rozwojowe chociaż efekty rzeźby bywają różne. 

Emocje, bo emocje to mózg. Mózg to głowa. 

Rzeźba głowy!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz